TopSliderSpilmedOmtanke.jpg

BESKYTTELSE AF MINDREÅRIGE

Det er ulovligt for personer under 18 år at spille, og Casino House påtager sig sit fulde ansvar for at beskytte mindreårige. Ved oprettelse af en spilkonto hos Casino House, vil der ved MitID-verificering ikke være mulighed for at oprette en konto, hvis kunden ikke er fyldt 18 år. Dermed vil det teknisk ikke være muligt at oprette sig som kunde, hvis man ikke er fyldt 18 år. Har du lagt mærke til, at en person under 18 spiller hos Casino House? Hvis du har mistanke om at en person under 18 år spiller hos Casino House, skal du venligst kontakte vores kundeservice og anmelde dette, så vi kan træffe de nødvendige foranstaltninger. Det kan ske i tilfælde, hvor den mindreårige benytter en spilkonto tilhørende en anden person.Ved oprettelsen af en konto, vil kunden bliver gjort opmærksom på at det er en betingelse af oprettelsen, at kunden udelukkende må handle på egne vegne.

Der findes en del programmer og software, som du kan bruge til at beskytte mindreårige. Fx programmer, som kan blokere adgang til spillesites eller bestemte hjemmesider.
Hvis du er pårørende og ved, dit barns computer, tablet eller smartphone ikke har et indbygget forældreværktøj, er her tre muligheder:

1. Betfilter – Et program, der blokerer spillesites.
2. Netkablet – En guide på dansk til forskellige hjælpeprogrammer.
3. Net Nanny – Et program, der beskytter børn fra upassende indhold på nettet.

GENNEMSKUELIG ADGANG TIL SPILHISTORIK

Når kunden er logget ind på sin spilkonto, vil det være muligt at gå til sektionen ”Min konto” og få oplysninger om spilkontoens saldo, spilhistorik (herunder indsatser, gevinster og tab) samt ind- og udbetalinger. Disse oplysninger vil være tilgængelige for de seneste 365 dage. Ønsker kunden at få ældre spilhistorik og ind- og udbetalinger, skal der tages kontakt til kundeservice, der vil fremskaffe oplysningerne fra spilsystemet og levere det til kunden.

INDBETALINGSGRÆNSER

Denne funktion giver mulighed for at begrænse beløbet, som der kan indbetales til en spilkonto online pr. dag, uge eller måned. Det er ikke muligt at spille hos www.casinohouse.dk, hvis der ikke er angivet en indbetalingsgrænse. Denne funktion er obligatorisk for at få adgang til spillene.

Disse beløb kan til enhver tid nedsættes med øjeblikkelig effekt, men en forøgelse træder først i kraft 24 timer efter anmodningen fremsættes. Vores kundeservicemedarbejdere vil kunne forsyne dig med flere informationer efter ønske, men vil ikke kunne underkende grænser, som du har sat.

AFKØLINGSPERIODE

Hvis du gerne vil tage en pause fra spil hos os, kan du gøre dette ved at tage en afkølingsperiode.
Hvis du føler, at der er en risiko for, at du udvikler et spilleproblem, eller mener, at du allerede har et spilleproblem, gå venligst til vores side selvudelukkelse.
Når du påbegynder din afkølingsperiode, vil du ikke længere være i stand til at indbetale midler eller spille i nogen af vores produkter. Men du kan stadig udbetale enhver saldo, du måtte have.

Du har mulighed for at vælge denne afkølingsperiode:

24 timer

SELVUDELUKKELSE

Hvis du føler, at der er en risiko for, at du udvikler et spilleproblem, eller mener du allerede har et spilleproblem, bør du overveje selvudelukkelse.
Hvis du ønsker at stoppe med at spille af en anden grund, bedes du gå til vores side afkølingsperiode.
Casino House tilbyder muligheden for, at kunder kan selvudelukke sig fra deres konti eller fra specifikke produkter i en specifik tidsperiode. Så snart denne mulighed er aktiveret, vil det ikke være muligt at genaktivere de valgte produkter, før den valgte tidsperiode er udløbet.
I selvudelukkelsesperioden vil Casino House gøre alt for at sikre, at den selvudelukkede kunde ikke kan åbne nye konti.
Hvis du ønsker yderligere information om selvudelukkelse, bedes du kontakte os, og så vil en af vores dygtige kundeservicemedarbejdere med glæde hjælpe dig.
Hvis du ønsker at selvudelukke dig nu, skal du vælge perioden for selvudelukkelse, og produkterne du ønsker at selvudelukke dig fra herunder. Du bliver bedt om at bekræfte detaljerne, hvorefter selvudelukkelsen træder i kraft.

Periode for selvudelukkelse:

30 dage
6 måneder
1 år
2 år
Permanent

Bemærk: Når du laver en permanent selvudelukkelse, så er det ikke muligt at genaktivere spilkontoen eller åbne en ny. 

VIRKELIGHEDSTJEK (REALITY CHECK)

For at hjælpe dig med at håndtere hvor meget tid, du bruger på at spille, kan du fastsætte aktivitetsadvarsler på din konto. Når du har fastsat disse, vises en pop-op-besked som en påmindelse om, at du har været logget ind på din konto i den angivne tidsperiode.
Når du modtager Aktivitetsadvarslen kan du vælge at forblive logget ind, se din kontohistorik eller logge ud af din konto. Hvis du vælger at forblive logget ind, så vil du modtage endnu en Aktivitetsadvarsel efter samme længde af tid, så du kan holde styr på den samlede tid, du har brugt på at spille.

Aktivitetsadvarsel:
30 minutter
1 time
2 timer
4 timer
6 timer
8 timer

GENKENDELSE AF PROBLEM MED SPIL

Fuldfør vores selvevaluering for at hjælpe dig med at finde ud af, om du har et spilleproblem.

Har du et spilleproblem? Stil dig selv følgende spørgsmål:

  • Spiller du for at flygte fra et kedeligt eller ulykkeligt liv?
  • Når du spiller og løber tør for penge, føler du dig så fortabt og fortvivlet, og at du skal spille igen så hurtigt som muligt?
  • Spiller du alle dine penge op, helt ned til din sidste krone?
  • Har du nogensinde løjet for at dække over tid og penge, som du har brugt på at spille?
  • Har du mistet interessen for familie, venner eller hobbyer på grund af dit spil?
  • Når du har tabt, føler du så, at du skal forsøge at vinde pengene tilbage igen hurtigst muligt?
  • Giver diskussioner, frustrationer eller skuffelser dig lyst til at spille?
  • Føler du dig deprimeret eller tænker på selvmord på grund af dit spil?
  • Svarede du 'ja' til et eller flere af spørgsmålene?

I så fald anbefaler vi, at du kontakter vores kundeserviceafdeling. De kan hjælpe dig med at finde den rette gratis hjælp for dig, ved at benytte de forskellige tiltag for afkøling, selvudelukkelse, Stopspillet.dk 70 22 28 25, ROFUS eller et behandlingssted.

OM ANSVARSFULDT SPIL

Ansvarsfuldt spil er for alle, uanset om du identificerer dig selv som havende et spilleproblem.

Hvordan spiller jeg ansvarligt?

Se spil som en form for underholdning og ikke en indkomstkilde.

Spil kun, for hvad du har råd til at tabe. Du kan bruge indbetalingsgrænser til at hjælpe dig med at håndtere, hvor mange penge du bruger.

Jagt aldrig dine tab, da dette kan føre til problemer.

Vær opmærksom på, hvor meget tid du bruger på at spille. Du kan bruge aktivitetsadvarsler at minde dig om, hvor længe du har været logget ind på din konto.

Sørg for, at der er balance med andre aktiviteter. Når spil bliver din eneste form for underholdning, bør du stoppe og overveje, om du stadig har det sjovt.

Tag regelmæssige pauser fra at spille. Kontinuerligt spil kan gøre, at du mister følingen med tid og perspektiv.

Du bør ikke spille når du er beruset, eller når du er ked af det eller deprimeret, da dette kan svække din beslutningstagning.

Tænk over, hvor meget tid og hvor mange penge du bruger på at spille. Du kan holde styr på din aktivitet med din konto historik.

Hvis du nogensinde skulle have behov for at snakke med nogen om spilleproblemer, kan du kontakte en støtteorganisation for spilleproblemer.

Er du ansvarlig?

Vi har en stærk tro på, at den eneste måde at spille på hos Casino House er at spille ansvarligt. For at minimere antallet af personer, hvor spil kan have en skadelig effekt.

NYTTIGE ORGANISATIONER

Søger du støtte, eller vil du gerne stille et spørgsmål om spil? Der er en række nyttige organisationer, der er tilgængelige for dig.

Kunder, der oplever spilleproblemer og andre, der påvirkes af spilleproblemer, bør søge hjælp. Følgende organisationer er tilgængelige til at yde gratis og fortrolig rådgivning om sager angående spilleproblemer.

KONTAKTDETALJER

www.ludomani.dk

70 11 18 10

Det danske Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder gratis fortrolig telefonisk støtte samt rådgivning til enhver, som påvirkes af spilleproblemer.

Stopspillet.dk 70 22 28 25 - også mulighed for at chatte med dem.

BEHANDLINGSSTEDER

Spillemyndigheden har samlet en række selvstændige gratis behandlingssteder, hvor du eller dine nærmeste kan få professionel behandling gennem statsstøttede behandlingstilbud. Du kan finde behandlingsstederne her: Gratis behandlingssteder

ROFUS

ROFUS - Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere.
ROFUS er et register hos Spillemyndigheden, som kan udelukke dig fra alle danske onlinespillesider.
I ROFUS kan du frivilligt registrere dig via NemID/MitID, hvis du ønsker at udelukke dig selv fra at kunne spille – enten for en kort periode eller for altid.
Har du et usundt spilmønster eller problemer med at bevare kontrollen (Bevar kontrol), anbefaler vi, at du udelukker dig via ROFUS og søger professionel hjælp.
Du kan læse mere omkring ROFUS på https://rofus.nu

Bevar kontrollen med 5 gode huskeregler

Her er fem gode huskeregler, som også kan hjælpe dig med at have kontrol over dit spil:
1. Spil ikke for at tjene penge
2. Spil kun, når du har råd til at tabe
3. Undgå at spille for at indhente tab
4. Hold øje med dit forbrug af både tid og penge
5. Det skal være underholdende at spille

ADVARSELSTEGN

Hvis du er bekymret over, hvorvidt en ven eller et familiemedlem har udviklet et spilleproblem, så ses her nogle mulige advarselstegn:

  • Ukontrolleret forbrug
  • Bruger meget tid på at spille.
  • Skjuler eller lyver om deres spilleadfærd.
  • Låner penge eller stjæler for at kunne spille.
  • Spil påvirker forhold eller forårsager diskussioner.
  • Tilbagetrækning fra aktiviteter med familie og venner.
  • Tab af interesse for hobbyer og fritidsaktiviteter.
  • Forsømmer arbejde eller studier.
  • Hvad bør jeg gøre?

HJÆLP TIL PÅRØRENDE

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en af dine nærmeste er ved at udvikle et usundt spilmønster, så findes der nogle kendetegn, som du kan holde øje med. 

Vær opmærksom på, om din nære pårørende:

  • Lyver om sit spilforbrug.
  • Forsømmer sit studie eller arbejde.
  • Låner eller stjæler penge til at spille.
  • Mister interesse for andre fritidsaktiviteter og hobbyer.
     

Mange er gode til at skjule deres spillevaner, og det kan være svært at vide, om en nær pårørende har et usundt spilmønster.

Hvis du kan nikke genkendende til kendetegnene, er der her nogle ting, du kan gøre. Hvad kan jeg gøre?

Center for Ludomani har samlet nogle gode råd til dig, som er pårørende:
 

  • Pas på dig selv, og søg støtte hos andre.
  • Spørg ind til problemet, og vær tålmodig og forstående.
  • Kommuniker klart og tydeligt, og vær konsekvent over for den, der spiller.
  • Skab overblik over de økonomiske konsekvenser af spillet.
  • Tag en pårørende-test ved at klikke her.
     

Kilde: ludomani.dk

UNGE SPILLERE

For sårbare unge kan spillet være en måde at flygte væk fra problemerne på. For andre unge er det oplevelsen af at få et kick, der driver dem, og som kan skabe afhængighed.

Som pårørende er det væsentligt at have en forståelse for, hvad der driver den unge til at spille. Kun myndige personer over 18 år med MitID kan få adgang til at spille på Casinohouse.dk, men selv en myndig person kan have brug for at tale om sit spil.

Hvis du eller den unge har brug for nogen at tale med om spillet, kan du kontakte Center for Ludomani.

Hvis nogen du kender, viser ovenstående advarselstegn, anbefaler vi, at du opfordrer personen til at kontakte Casino House eller opsøge hjælp andre stede

Du kan selvfølgelig også kontakte vores kundeservice for at diskutere sagen med dem. Der findes også støtteorganisationer, som er tilgængelige til at hjælpe personer, som påvirkes af spilleproblemer.

relax-vit.png
thunderkick-vit.png
redtiger-provider-logo-vit.png
ggames-provider-logo-vit.png
netent-grey.png
yggdrasil-vit.png
Synot-provider-logo-vit.png
Reelplay-provider-logo-vit.png
fantasma-provider-logo-vit.png
Evelution-vit.png
Hacksaw-provider-logo-vt.png
elk-vit.png
BTG-provider-logo-vit.png
Playngo-vit.png
Kalamba-provider-logo-vit.png
playson-provider-logo-vit.png
nets.pngvisa.pngmastercard.pngmobile_pay.pngspillemyndigheden_icon2.pngteen.pngstop_spillet.pngrofus.png

CasinoHouse.dk ejes og drives af SK Gaming ApS - CVR-nummer 37686611, med registreret kontor og operationelt kontor på Skjulhøj Allé 15, 2720 Vanløse.

Spillemyndigheden, der er en offentlig dansk tilsynsmyndighed under Skatteministeriet, har givet SK Gaming ApS tilladelser til at udbyde online kasino. Licensen j. nr. 19-0815058
hidhører fra tilladelse, gældende fra den 2. december 2020 indtil den 1. december 2025. For yderligere oplysninger vedrørende Spillemyndigheden, se https://spillemyndigheden.dk/.